5 en 6 januari - laatste dagen in de hoofdstad - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Daan Vliet - WaarBenJij.nu 5 en 6 januari - laatste dagen in de hoofdstad - Reisverslag uit Ðà Lạt, Vietnam van Daan Vliet - WaarBenJij.nu

5 en 6 januari - laatste dagen in de hoofdstad

Door: Daan van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Daan

07 Januari 2017 | Vietnam, Ðà Lạt

Terwijl ik dit schrijf zit ik in een heel comfortabele bus buiten de stadsgrenzen van Ho Chi Minh City. Mijn volgende bestemming is Da Lat. Een populaire toeristenplaats waar je even van de drukte kan ontsnappen. Ik liet me nog één keer door mijn goedgeklede vriend op de brommer wegbrengen en volgens het hotelpersoneel was het een goed idee als ik in plaats van naar het pickup point direct naar het busstation gebracht zou worden. Daar klopte achteraf gezien geen paardenreet van. Maakt niet uit. Ik zit in de bus en waarschijnlijk zie ik Ho Chi Minh City pas weer als ik terug naar Nederland ga.

De rit op de brommer heb ik vanaf het hotel deels gefilmd waardoor je een beetje kan zien hoe chaotisch het kan zijn. Mijn chauffeur reed pas weer als een maniak nadat ik gestopt was met filmen.
Check de video hier: https://youtu.be/cvKc2To5wHY
Geen audio helaas dus de brommergeluiden moet u zelf maar maken.

Gisteren heb ik grotendeels de toerist uitgehangen en ben onder andere bij het verenigingsgebouw geweest (typisch iets communistisch) en de Vietnamese Notre Dame. Ja ook hier heeft de katholieke kerk haar invloed uitgeoefend. Met name dankzij de Portugezen (zij hebben het alfabet geïntroduceerd/geforceerd) en later de Fransen.

Ondertussen zijn we alweer een stukje verder en ik merk dat de wegen buiten de stad eigenlijk heel goed zijn. Er is kennelijk flink geïnvesteerd in het duurdere asfalt en doet me denken aan die van thuis.
De meeste busreizigers, waaronder enkele toeristen, liggen een middagdutje te doen. We hebben nog zeven uur aan rijplezier voor de boeg dus ik zal waarschijnlijk ook wel even slapen. Doch is mijn maag bijna leeg dus hopelijk zit er straks een McDonalds langs de snelweg ;-)

  • 08 Januari 2017 - 23:22

    Str0ntje:

    nice bruur

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Vietnam, Ðà Lạt

Vietnam

nnb

Recente Reisverslagen:

04 April 2017

Tam biêt Viet Nam.

17 Maart 2017

Maleisië - Chris Zegers was me voor.

13 Maart 2017

Houdoe en bedankt.

01 Maart 2017

Bijna daar!

10 Februari 2017

Gas erop!
Daan

Drie maanden door Vietnam reizen! Van zuid naar noord en terug, en van links naar rechts met alleen een tas op de rug. De meeste toeristische trekpleisters heb ik een aantal jaren terug al gezien. 'Maar waarom ga je er dan weer naar terug Daan?'. Nou.. om dat te snappen moet je er zelf eigenlijk eens geweest zijn want die ervaring is ontzettend persoonlijk! Misschien dat de fotorapportage van mijn reis het wat verduidelijkt :-) Ik ga op zoek naar het hart van Vietnam. De mensen, de natuur en het eten is wat ik wil ontdekken. gemixt met de verborgen stranden en het nachtleven hoop ik er een exotische salade van te maken. Floortje Dressing zal hoe dan ook versteld staan.

Actief sinds 02 Jan. 2017
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 95485

Voorgaande reizen:

02 Januari 2017 - 12 Maart 2017

Vietnam

Landen bezocht: